Saturday 28 February 2015

As as I did last year and previous years, I must fill-in performance appraisal for year 2015. 
Though every year I do the same thing, I always have no idea what detail should I write on appraisal form.

Let me draft in here.
First question: How do you perceive your working relationships with regards to
a.  Cooperation in your teams
Working with other team members whom you have a great work relationship with can actually make work fun, enjoy, and get benefit.
"works well together, has the most success together"
b.  Support from your colleagues
When people care about colleagues they work with, things get done faster.
If you don’t look forward to working with a particular colleague, guess what? Your enthusiasm suffers, your morale suffers, and ultimately, productivity suffers.
c. Support from your leader
Get advise and decision making for objectives and plans from leader.
You don’t want to go to your boss or upper management to complain about a co-worker, but you can ask your leader or immediate supervisor for advice. 
They will certainly appreciate the fact that you came to them first because you want to improve the team progress
d  Communication and information
When colleagues don’t get along or don’t work well together, it simply might be that they don’t really know each other. Go out to lunch or for a drink. 
When relationship and communication establish, information will flow smoothly.
-Clearly state what is you are asking for
- Try to keep communication as short as possible
- Ask for further information and feedback to move forward
-use formal and informal communication channels
-Listen and Act on any information you are given

Second question:
How could your working relationships be improved?
Improve by developing positive working relationship.
By listening, caring, understanding and sharing. about day-to-day work as well as passion or hobby like sport, music, movies, foods, traveling and so on.

Third question:
How can your leader support you in achieving your objectives?
Leader can give a clear set of priorities and share how to achieve.
Agreeing a common objective among colleagues that work together how to achieve the goal.
Understanding competencies, so all team member can work more effectively with respective potential and competency.

Forth question:
Any other issues regarding your work situation?
Once I met a person with temperamental behavior and shouting in a meeting. 
Anyway, after a few weeks, he looked better and calm. He managed to adapt and familiar with KL working environment.
Problem that may appear in current work situation:
- Overload information
- Lack of clarity among vendors, contractor, and end user
-Distance and different time zone
-Telephone conversation may not get full attention
-------------------------------------------------------------------------


0 comments:

Post a Comment